Subject: Ed: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee
From: "Olev Saago" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Cc: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Aug 2025 21:49:50 +0300

Tere!

Saadan Kiviõli Vabaduse pst/ Mäepealse tee kergliiklustee ehitusprojekti.

Projekt on Dropboxis:

https://www.dropbox.com/scl/fi/88w6jvjjge2bqru8pe8tr/371_PP_v01_Kivi-li-Va
baduse-M-epealse-JJT_2025-08-13.asice?rlkey=9brhkzaj0jxzy84nj6ef8cne3
<https://www.dropbox.com/scl/fi/88w6jvjjge2bqru8pe8tr/371_PP_v01_Kivi-li-V
abaduse-M-epealse-JJT_2025-08-13.asice?rlkey=9brhkzaj0jxzy84nj6ef8cne3&dl=
0> &dl=0

Palume kooskõlastada.

Lugupidamisega

Olev Saago

Juhatuse liige/projektijuht

Palmpro OÜ

Nõmmiku 21, Saue linn

76506 Harjumaa

+372 509 7516 [email-masked]

 <https://www.palmpro.ee/> https://www.palmpro.ee/

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 13. august 2025 15:46
Adressaat: [email-masked]
Teema: FW: Märkus__Ed: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli
linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere.

Tänan, minu hinnangul on IKÕ plaan korras. Palun andke mulle siis teada,
kui olete Dropboxi projekti viimase versiooni (sh parandatud IKÕ plaani)
üles pannud.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Olev Saago < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, August 12, 2025 11:16 AM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Ed: Märkus__Ed: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli
linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere!

Valgustuse projekteerija ütles, et tal on sama info, et ÜKR rajatise osad
lähevad TRAMi omandisse.

Saadan muudetud IKÕ plaani, mis on kirja lisas.

Lugupidamisega

Olev Saago

Projektijuht

Palmpro OÜ

Nõmmiku 21, Saue linn

76506 Harjumaa

+372 509 7516  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.palmpro.ee/> https://www.palmpro.ee/

Saatja: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 11. august 2025 16:49
Adressaat:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Teema: FW: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn,
Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere.

Tänan täienduste eest.

Muidu on korras, aga IKÕ plaani kohta on paar küsimust-tähelepanekut.

Juulikuu seisuga sain TRAM elektriinsenerilt info, et:

Palun olge hea ja täpsustage elektriprojekti koostajaga, kas temal on sama
info (et jäävad TRAM omandisse). Sel juhul ei oleks vaja valgustusele
IKÕ-t seada.

Või olete vahepeal saanud uut /erinevat infot?

Jalgratta- ja jalgtee IKÕ alad on muutunud kitsamaks (võrreldes eelmise
versiooniga, vt allolevad väljavõtted)? Vastavalt juhendi „Riigivara
kasutamiseks andmine“ punktile 4.4.1 antakse rajatise eitamiseks
kasutusõigus reeglina 1 m rajatise välisservast.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Olev Saago < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, August 4, 2025 3:18 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn,
Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere!

Tänan kirja eest.

Edastan parandatud Kiviõli JJT projekti uuesti.

1. IKÕ plaan on korrigeeritud.

2. Seletuskirja on täiendatud, p3.5; 3.7.1; 3.7.3 ja 3.8.

Täiendatud projekt kogu mahus on Dropboxis.

<https://www.dropbox.com/scl/fi/jbec5ozceme83yo53t43n/371_PP_v01_Kivi-li-V
abaduse-M-epealse-JJT_2025-08-04.asice?rlkey=i2hrsnzfz7t3qjad0jgyhboqt&dl=
0>
https://www.dropbox.com/scl/fi/jbec5ozceme83yo53t43n/371_PP_v01_Kivi-li-Va
baduse-M-epealse-JJT_2025-08-04.asice?rlkey=i2hrsnzfz7t3qjad0jgyhboqt&dl=0

Muudetud failid lisan eraldi kirjale.

Lugupidamisega

Olev Saago

Projektijuht

Palmpro OÜ

Nõmmiku 21, Saue linn

76506 Harjumaa

+372 509 7516  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.palmpro.ee/> https://www.palmpro.ee/

Saatja: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 1. august 2025 12:16
Adressaat:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Teema: FW: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn,
Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere.

Tänan projekti eest.

Maade eksperdilt tähelepanek IKÕ plaani kohta - Äkki saaks väiksema ala
joonisel näidata ja suuremana, et näeks IKÕ alasid paremini. Peenra serva
ääre võiks ära jätta, see ei ole IKÕ seadmiseks oluline tegelikult.

Ei leia, et seletuskirjas oleks tehtud täiendused (vt väljavõte
varasematest märkustest, p 6).

Muus osas korras.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Olev Saago < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, July 24, 2025 2:04 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn,
Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere!

Kahetsusväärselt on saadetud Kiviõli, Vabaduse pst// Mäepealse tee
kergliiklustee projekti parandamata failid.

Palume vabandust.

Projekt on Dropboxis:

<https://www.dropbox.com/scl/fi/p7djsudol4kkba56cqjfc/371_PP_v01_Kivi-li-V
abaduse-M-epealse-JJT_2025-07-24.asice?rlkey=r6p44wuydrpfsrnanfytndemu&dl=
0>
https://www.dropbox.com/scl/fi/p7djsudol4kkba56cqjfc/371_PP_v01_Kivi-li-Va
baduse-M-epealse-JJT_2025-07-24.asice?rlkey=r6p44wuydrpfsrnanfytndemu&dl=0

Lugupidamisega

Olev Saago

Juhatuse liige

Palmpro OÜ

Nõmmiku 21, Saue linn

76506 Harjumaa

+372 509 7516  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.palmpro.ee/> https://www.palmpro.ee/

Saatja: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: kolmapäev, 23. juuli 2025 15:45
Adressaat:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Teema: FW: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn,
Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere.

Tänan projekti eest, paraku on juhtunud väike äpardus.

Palun kas saaksite panna kogu projekti viimase versiooni kõik materjalid
(nii teede osa kui valgustuse osa) lingile kokku.

Praegu on lingil teede osa valed joonised (sh lambid ohutussaarel), samuti
on lingil vale tänavavalgustuse projekt (manuses ilmselt korrigeeritud
projekt, aga tuleks panna lingile kokku kõik õiged versioonid), IKÕ
joonised ka valed.

Peatset tagasisidet ootama jäädes.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Olev Saago < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, July 21, 2025 8:05 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn,
Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere!

Saadan kirja lisas parandatud Kiviõli Vabaduse pst// Mäepealse tee
kergliiklustee projekti failid.

Lisan ka kogu projekti lingi:

<https://www.dropbox.com/scl/fi/htsz49ak4rohcc9oa5usa/371_PP_v01_Kivi-li-V
abaduse-M-epealse-JJT_2025-07-07.zip?rlkey=lswmfphjqibjrbt10so3th2fx&dl=0>
https://www.dropbox.com/scl/fi/htsz49ak4rohcc9oa5usa/371_PP_v01_Kivi-li-Va
baduse-M-epealse-JJT_2025-07-07.zip?rlkey=lswmfphjqibjrbt10so3th2fx&dl=0

Lugupidamisega

Olev Saago

Projektijuht

Palmpro OÜ

Nõmmiku 21, Saue linn

76506 Harjumaa

+372 509 7516  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.palmpro.ee/> https://www.palmpro.ee/

Saatja: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 14. juuli 2025 13:09
Adressaat:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Teema: FW: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn,
Vabaduse pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere.

Tänan projekti eest.

Mõned tähelepanekud projekti täiendamiseks.

ÜKR erivalgustimastid projekteerida kahele poole sõiduteed peenrasse,  ei
luba ohutussaarele  paigaldada.

Lubama kahele ÜKR erivalgustile  elektritoite võtta TRAMi  valgustuse
mastist.

T-17120  km 23,125   tuleb sõidutee alt maakaabel paigaldada
suundpuurimisega, saadetud joonisel ei ole suundpuurimist näidatud.

Juhinduda TRAMi kehtivatest normidest (manuses).

Asendiplaanile kanda ka olemasolev valgustusmast.

Truubid jäävad TRAM omandisse, seetõttu ei ole vaja truupidele  IKÕt seada
KOV kasuks.

Seletuskirjas vajab täiendamist 3.7.3  - tardkivimist äärekivid
käsitlemata. P 3.7.1 -  lisada täringukividest sillutise katendi
konstruktsioon. P 3.5  - tuua välja kraavide puhastamise vajadus.
Seletuskirjas peaks kajastuma, et on projekteeritud hoiatavad plaadid
vaegnägijatele (braikivi).

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, July 9, 2025 3:05 PM
To: MNT Teed < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Kooskõlastuse taotlus__Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse
pst// Mäepealse tee kergliiklustee

Tere!

Palume kooskõlastada Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse
tee kergliiklustee põhiprojekt.

Allpool toodu TRAM-i märkused on arvesse võetud ja projekti on
parandatud-täiendatud.

Projekt on Dropboxis:

<https://www.dropbox.com/scl/fi/uwigjsxk6j3u0xyxhod73/371_PP_v01_Kivi-li-V
abaduse-M-epealse-JJT_2025-07-09.asice?rlkey=rkjkp8gudvy4erdt1egnoisrs&dl=
0>
https://www.dropbox.com/scl/fi/uwigjsxk6j3u0xyxhod73/371_PP_v01_Kivi-li-Va
baduse-M-epealse-JJT_2025-07-09.asice?rlkey=rkjkp8gudvy4erdt1egnoisrs&dl=0

Lugupidamisega

Olev Saago

Juhatuse liige/projektijuht

Palmpro OÜ

Nõmmiku 21, Saue linn

76506 Harjumaa

+372 509 7516  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.palmpro.ee/> https://www.palmpro.ee/

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, March 6, 2025 15:05
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Ed: Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee
kergliiklustee

Tere

Edastan TRAM’i tagasiside.

Lugupidamisega

Marul Paist

ehitusspetsialist

 <https://www.lyganuse.ee/>

Lüganuse Vallavalitsus

Mob. 53 882 608

Keskpuiestee 20 Kiviõli 43199

Lüganuse vald

 <http://www.lyganuse.ee/> www.lyganuse.ee

Saatja: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 10. veebruar 2025 16:52
Adressaat:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Teema: FW: Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee
kergliiklustee

Tere.

Tänan projekti eest.

Tähelepanekud projekti täiendamiseks:

Kattemärgistust 946d pole vaja, tekitab segadust, sest ülekäigurajaga
sarnane. Vajadusel kasutada 923a.

Lisada plaanijoonisele ohutussaare laiuse mõõt (kitsaimas kohas min 2,5m).
Kui 2,5m ei ole tagatud, siis nihutada ülekäiguraja asukohta. Samuti
lisada lõikele 2-2 ohutussaare kogulaius (kuna on muutuv laius, saab anda
vahemiku).

Jalgratta- ja jalgtee rajamiseks riigitee alusele maale koostada isikliku
kasutusõiguse (IKÕ) plaanid. Manuses näidis.

Riigiteel näha ette ülekate kogu tee laiuses.

Peenrakindlustusele  näha ette graniitäärekivi.

Peenrakindlustuse taastatav sillutiskivi on tõenäoliselt  erinev
ülekäigukohas ohutussaarele projekteeritavast sillutiskivist, praegu on
kasutatud sama tingmärki.

Ohutussaarele projekteeritakse uus sillutiskivi (praegu on asfalt), kuid
kasutatud on tingmärki „taastatav sillutiskivi“.

Jalgratta- ja jalgtee pealetulek riigiteele peab toimuma kaugemalt/olema
sujuvam, et suunamuutus ei toimuks nii riigitee ligidal. See on vajalik
nii kergliiklejate ohutuse suurendamiseks kui tee hooldamisel lume
vallitamiseks.

Selgitamist vajab, mis saab ringristmiku poolt tulevast kraavist (punane
nool), mille praegune eesvool  lõigatakse jalgratta- ja jalgteega läbi?
Tagada vete juhtimine.

Lisada nähtavuskolmnurk jalgratta- ja jalgtee lõikumisel riigiteega.

Selgitamist vajab, kas riigitee ületuskoht on nõuete kohaselt
valgustatud.

Seletuskirjas veeviimarite osa ebapiisav, sh puudub truupide ja kraavide
lahenduse kirjeldus. Kõiki katendeid tuleb seletuskirjas käsitleda, sh
puudub sõidutee 2-kihiline ab kate. Lähtematerjalides puuduvad „Tee
projekteerimise normid“, TRAM nõuded.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, January 27, 2025 12:05 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee
kergliiklustee

Tere

Esitame Lüganuse vald, Kiviõli linn, Vabaduse pst// Mäepealse tee
kergliiklustee projekti kooskõlastamiseks Transpordiametiga.

Lugupidamisega

Marul Paist

ehitusspetsialist

 <https://www.lyganuse.ee/>

	Lüganuse Vallavalitsus

Mob. 53 882 608

Keskpuiestee 20 Kiviõli 43199

Lüganuse vald

 <http://www.lyganuse.ee/> www.lyganuse.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.